Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną wraz z zasadami działania Portalu oraz Systemu na rzecz podmiotów profesjonalnych

Obowiązuje od dnia 14.08.2024 r.

§ 1. Postanowienia Ogólne

1. Niniejszy regulamin określa zakres i warunki świadczenia przez LabJet usług drogą elektroniczną na rzecz Klientów, jak również zasady i warunki zakupu oraz korzystania z Systemu LabJet, dostępnego na Portalu www.labjet.pl.   
2. Właścicielem Portalu i Systemu jest LABJET SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Łodzi, ul. Mikołaja Kopernika 64A, lok.3 p. II (Tobaco Park), 90-553 Łódź, NIP: 7272875816, sąd Rejestrowy: Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS: 0001082473, email: biuro@labjet.pl 
3. System LabJet działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie. 
4. Złożenie Zamówienia na Portalu oznacza akceptację Regulaminu. 
5. Regulamin ten odpowiada wymogom art. 8 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (UŚUDE).
6. Niniejszy Regulamin nie określa zasad korzystania z Portalu przez Konsumentów, którym nie jest on dedykowany.


§ 2. Definicje

W celu jednoznacznej interpretacji Regulaminu, poniższym pojęciom nadaje się następujące znaczenie:

Sprzedawca/LabJet/Administrator – LABJET SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Łodzi, ul. Mikołaja Kopernika 64A, lok.3 p. II (Tobaco Park), 90-553 Łódź, NIP: 7272875816, sąd Rejestrowy: Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, nr KRS: 0001082473, email: biuro@labjet.pl. 
Portal – serwis internetowy należący do Sprzedawcy, dostępny pod domeną www.labjet.pl, umożliwiający korzystanie z usług oferowanych i świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę zgodnie z Regulaminem.
System – program informatyczny CRM, który służy do pełnego zarządzania zleceniami i usługami Klienta i Użytkownika dostępny po zarejestrowaniu w Portalu.  
Konsument – konsument w rozumieniu art. 221 ustawy z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
Klient – każdy podmiot składający Zamówienie w Portalu, będący jednocześnie płatnikiem (podmiot nieposiadający statusu Konsumenta). 
Usługa – usługa świadczona drogą elektroniczną za pośrednictwem Systemu na podstawie Regulaminu (odpłatnie i nieodpłatnie).  
Użytkownik – Klient i każdy pracownik przeglądający i korzystający z zawartości Systemu. 
Abonament – pakiet funkcjonalności dostępnych w ramach wybranej przez Klienta odpłatnej Usługi dostępny na Portalu. 
Cennik -  cennik określający aktualną wysokość opłat za Usługi świadczone przez Sprzedawcę w ramach Umowy. Ceny  wyrażone są w złotych polskich (PLN) i dostępne na Portalu w zakładce „CENNIK”. Ceny stanowią integralną część Regulaminu. Cennik może ulec zmianie, minimalnie o wskaźnik inflacyjny CPI za poprzedni rok. Aktualna wersja Cennika jest zawsze dostępna na Portalu.   
Umowa – umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w ramach Portalu o treści wynikającej z Regulaminu, zawarta Klientem a Sprzedawcą.
Usługa – usługi oferowane Klientom przez Sprzedawcę , których zakres zdefiniowano na stronie internetowej Portalu.
Okres rozliczeniowy – okres rozliczania odpłatnych Usług świadczonych w ramach wykupionego przez Klienta Abonamentu (np. 1-miesiąc, 12-miesięcy); 
Regulamin – niniejszy regulamin.

§ 3. Wymagania techniczne i organizacyjne

1. Prawidłowe działanie i dostęp do Portalu oraz Systemu wymagają zapewnienia przez Klienta (w jego własnym zakresie, na jego wyłączne koszt i ryzyko) minimalnych wymagań technicznych i organizacyjnych, w tym:

1) komputera lub urządzenia mobilnego wyposażonego w odpowiedni system operacyjny, spełniającego minimalne wymagania sprzętowe i systemowe określone w ust. 2 poniżej;
2) podłączenia do sieci Internet i dostępności sieci (na poziomie zapewniającym przepływ danych);
3) przeglądarki internetowej z włączoną obsługą plików cookies (w tym z włączonym trybem zgody Consent Mode v2) oraz obsługą JavaScript. Wspierane są najnowsze, aktualne wersje przeglądarek: Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Safari;
4) ekranu (monitora) z minimalną rozdzielczością: 1920x1080  (w przypadku komputerów), minimalnie 13,5 cala, zalecane są urządzenia w układzie panoramicznym.

2. Dla następujących urządzeń z następującymi systemami wskazuje się następujące, minimalne wymagania:

1) komputery z systemem Windows:
a) Windows 10 (zaleca się aktualne sterowniki);
b) czterordzeniowy procesor Intel i3 lub procesor AMD (zalecane minimum  8 GB pamięci RAM)

2) komputery z systemem MacOS
a) macOS 12lub nowszy system operacyjny;
b) procesor Intel CPS (zalecane minimum 4 GB pamięci RAM);

3) urządzenia mobilne:
a) systemem Android (wersje min 12.0);
b) system iOS (wersja min. 16).

3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialność za brak działania lub nieprawidłowe działanie Portalu i/lub Systemu w przypadku braku spełnienia wymagań technicznych i organizacyjnych, o których mowa w ustępach powyżej.

4. Sprzedawca nie zapewnia środków technicznych i organizacyjnych wskazanych w ustępach powyżej, ani jakichkolwiek innych środków (w tym urządzeń), z wyłączeniem tych bezpośrednio oferowanych w Portalu lub Systemie (w formie funkcjonalności, narzędzi, programów i aplikacji wbudowanych w Portalu i/lub Systemie lub w inny sposób z nim połączonych) oraz z wyłączeniem takich, które są konieczne dla istnienia Portalu i/lub Systemu oraz do gromadzenia i przechowywania danych w Portalu i/lub Systemie.

§ 4. Składanie Zamówienia

1. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. 
2. Zamówienie można złożyć poprzez wypełnienie formularza zamówienia dostępnego na Portalu po wybraniu żądanego Abonamentu lub poprzez przesłanie formularza kontaktowego po wybraniu tematu rozmowy “Chcę złożyć zamówienie”. 
3. W formularzu zamówienia Klient zobowiązany jest podać: swoje imię i nazwisko, NIP, nazwę firmy, numer telefonu, adres e-mail oraz wybrać Usługę i zaakceptować zgody. 
4. Po złożeniu zamówienia Klient otrzyma na podany adres e-mail wiadomość z potwierdzeniem zamówienia. 
5. Po złożeniu zamówienia, Klient ma 7 dni kalendarzowych na opłacenie zamówienia. W przypadku braku płatności w ww. terminie Zamówienie zostanie anulowane, a konto utworzone w Systemie oraz dane i pliki umieszczone przez Klienta lub Użytkownika zostaną skasowane i nie będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności link: https://www.labjet.pl/privacy/.

§ 5. Zakres i ogólne zasady świadczenia Usług

1. Sprzedawca zobowiązuje się do świadczenia na rzecz Klienta Usług oferowanych w ramach Portalu i/lub Systemu z należytą starannością oraz w sposób zgodny z posiadaną wiedzą i dostępnymi zasobami technicznymi.
2. Informacja o aktualnych Usługach (w tym ich zakresie), które Sprzedawca oferuje w Portalu i/lub Systemie jest publikowana na stronie Portalu (www.labjet.pl) oraz wysyłane drogą e-mailową. Zakres Usług determinowany jest w szczególności zakresem funkcjonalności Systemu oraz możliwościami technicznymi i organizacyjnymi Sprzedawcy.
3. Korzystanie z Systemu wymaga posługiwania się indywidualizującymi danymi dostępu (loginem i hasłem), za których poufność oraz ochronę przed nieuprawnionych dostępem osób trzecich odpowiedzialność ponosi Klient. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za ujawnienie przez Klienta lub jego Użytkowników indywidualizujących danych dostępu oraz za zdarzenia i szkody wynikłe z takiego ujawnienia.
4. Sprzedawca ma prawo do ingerowania w Portal i/lub System i dokonywania zmian w zakresie elementów graficznych, funkcjonalnych i innych w każdym czasie. Na takie działanie nie jest wymaga uprzednia zgoda Klienta.
5. Sprzedawca jest uprawniony do wprowadzania przerw technicznych, w szczególności w celu serwisu, konserwacji, utrzymania, backupu danych, aktualizacji, rozbudowy lub innej modyfikacji Portalu i/lub System lub świadczonych Usług. Sprzedawca, w miarę możliwości, będzie wysyłać Klientowi powiadomienia o planowanych pracach jeszcze przed przystąpieniem do nich. Klient odpowiada za przekazywanie takich informacji każdemu Użytkownikowi.

§ 6. Darmowy dostęp do Systemu LabJet

1. Konto Klienta w ramach planu Free jest darmowe dla jednego Użytkownika/Klienta. 
2. Darmowy dostęp w ramach planu Free obejmuje funkcje Systemu opisane w Cenniku. 
3. Dostęp do Systemu LabJet w ramach planu Free jest dożywotni. Jednak w przypadku braku aktywności Użytkownika w Systemie w ciągu 12 miesięcy od uruchomienia, LabJet zastrzega sobie prawo do usunięcia konta Free o czym poinformuje Użytkownika nie później niż 30 dni przed usunięciem konta. 
4. W trakcie korzystania z planu Free istnieje możliwość zamówienia odpłatnego dostępu do Systemu LabJet w dowolnym momencie.


§ 7. Płatności

1. Klient może dokonać płatności za dostęp do Systemu LabJet za pomocą przelewu bankowego.  
2. Momentem zapłaty jest data uznania rachunku bankowego Sprzedawcy. 
3. Po zaksięgowaniu płatności na koncie, Sprzedawca wystawi fakturę na podstawie danych Klienta i prześle ją na podany adres e-mail w ciągu 7 dni. Za świadczone Usługi wystawiane są faktury w formacie PDF.
4. Kwota do zapłaty na fakturze obejmuje cenę z Cennika dostępnego na Portalu. 
5. O zmianach opłat abonamentowych, Klient będzie informowany poprzez publikację aktualnego Cennika na Portalu. 
6. Zmiany w Cenniku nie wiążą się z automatyczną zmianą opłat abonamentowych dla Klientów w trakcie trwania subskrypcji swojego Okresu Rozliczeniowego. Nowe stawki zaczną obowiązywać od momentu odnowienia. Jeżeli Klient sprzeciwia się zmianie Cennika może wypowiedzieć Umowę w terminie do 14 dni od zakomunikowania zmiany Cennika, ze skutkiem od dnia wejścia w życie nowego Cennika. Brak wypowiedzenia jest równoznaczny z akceptacją przez Klienta zmiany Cennika.
7. Zmiana Cennika w toku trwania Umowy nie stanowi zmiany Umowy.
8. Wyłącza się prawo dokonywania potrąceń przez Klienta z wierzytelnościami Sprzedawcy.
9. Ceny Abonamentów są cenami brutto (tj. zawierają podatek VAT lub są z niego zwolnione).
10. Akceptacja niniejszego Regulaminu wiąże się z jednoczesną akceptacją zgody na otrzymywanie faktur, korekt faktur raz duplikatów faktur w formie elektronicznej.
11. W przypadku opóźnienia lub zwłoki Klienta w zapłacie jakiejkolwiek wierzytelności na rzecz Sprzedawcy, przekraczającej co najmniej 30 dni, Sprzedawca jest uprawniony do wstrzymania lub ograniczenia wykonywania Umowy (np. poprzez zawieszenie dostępu do konta lub wybranych funkcjonalności Systemu), bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek negatywnych konsekwencji, aż do dnia całkowitego zaspokojenia wierzytelności Sprzedawcy. Świadczenie Usług zostanie wznowione po otrzymaniu zapłaty.


§ 8. Dostęp do systemu w ramach Abonamentu

1. Aktywacja Usługi nastąpi niezwłocznie po zaksięgowaniu środków na koncie Sprzedawcy. Klient otrzyma powiadomienie o aktywacji Usługi w ramach wybranego Abonamentu drogą elektroniczną na adres e – mail podany przy rejestracji. 
2. Klient ma nieograniczony dostęp do Portalu i Systemu, 24 godziny na dobę, z zastrzeżeniem § 5 ust. 5 niniejszego Regulaminu.  
3. Przejście na wyższy pakiet Abonamentu jest możliwe w dowolnej chwili. Aby dokonać zmiany, należy skontaktować się ze Sprzedawcą pod adresem biuro@labjet.pl.  
4. Opłata za wyższy pakiet zacznie obowiązywać od kolejnego miesiąca rozliczeniowego. Dodatkowo, doliczona zostanie opłata za dni pozostałe do końca bieżącego miesiąca, liczona proporcjonalnie od dnia zakupu wyższego pakietu. 
5. Sprzedawca informuje Klienta o zbliżającym się końcu Okresu rozliczeniowego i konieczności uiszczenia opłaty za kolejny okres. Wiadomość jest wysyłana przed upływem bieżącego Okresu.
6. Wszelkie promocje i rabaty nie łączą się ze sobą z wyłączeniem przystąpienia do Programu Poleceń. Przy zakupie płatnego Abonamentu będzie obowiązywał jeden, wyższy rabat, który został udzielony Klientowi. 
7. Klient nie może obniżyć pakietu na niższy w trakcie trwania obecnego okresu Abonamentowego.


§ 9. Reklamacje

1. W przypadku niewykonywania bądź nienależytego wykonywania Umowy przez Sprzedawcę, Klientowi przysługuje reklamacja.
2. Reklamacje należy składać pocztą elektroniczną na adres: biuro@labjet.pl lub korzystając z formularza kontaktowego dostępnego na Portalu po wybraniu zakładki “Reklamacja” jako tematu zgłoszenia. 
Reklamacja powinna zawierać: 
- dane Klienta w tym adres e-mail i adres/nazwę swojego Systemu np. “przykład.labjet.pl”, który jest widoczny w pasku przeglądarki internetowej. 
- opis zgłaszanych zastrzeżeń, nieprawidłowości i niezgodności, z podaniem daty ich wystąpienia. 
- informację o tym, czego Klient oczekuje od Sprzedawcy w związku z reklamacją, tj. preferowanego sposoby rozstrzygnięcia reklamacji.  
3. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby rozpatrzyć reklamację lub zgłoszenie o nieprawidłowościach i udzielić odpowiedzi Klientowi jak najszybciej, nie później niż w terminie 30 dni od daty jej otrzymania. W przypadku gdy rozpatrzenie reklamacji w terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim nie jest możliwe, Sprzedawca poinformuje o tym Klienta i wskaże przewidywany termin jej rozpatrzenia.


§ 10. Odpowiedzialność

1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy, chyba że  niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy jest następstwem okoliczności, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności.
2. Sprzedawca ogranicza swoją odpowiedzialność za szkody pozostające w jakimkolwiek związku z Umową, w tym w ramach reżimu kontraktowego jak i deliktowego do wartości 100% uzyskanego przez Sprzedawcę od Klienta wynagrodzenia z tytułu świadczenia Usług w okresie 12 miesięcy poprzedzających datę zdarzenia rodzącego szkodę.
3. Wyłącza się odpowiedzialność Stron za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy, jeśli jest ono wynikiem działania siły wyższej. W rozumieniu niniejszego postanowienia, siła wyższa to zdarzenie o charakterze nadzwyczajnym i niezależnym od Stron, którego nie dało się przewidzieć w momencie zawierania Umowy i którego zaistnienie lub skutki obiektywnie uniemożliwiają lub ograniczają wykonanie zobowiązań wynikających z Umowy.
4. Wyłączenia i ograniczenia odpowiedzialności ustanowione w niniejszym § 10 nie dotyczą  odpowiedzialności za szkody wyrządzone z winy umyślnej.
5. Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za usługi, które on sam świadczy na rzecz podmiotów trzecich z wykorzystaniem narzędzi i funkcjonalności Systemu.
6. Klient odpowiada za działania i zaniechania Użytkowników jak za własne działania i zaniechania, a także gwarantuje i zobowiązuje się spowodować przestrzeganie przez Użytkowników zasad i warunków korzystania z Usług wprowadzonych niniejszą Umową.
7. W przypadku naruszenia zasad świadczenia Usług przez Użytkowników, Klient ponosi za nich pełną odpowiedzialność, jak za własne działania i zaniechania.


§ 11. Czas trwania umowy

1. Umowa zostaje zawarta na czas nieoznaczony, chyba, że co innego wynika z wariantu Usługi nabytej przez Klienta.
2. Umowa zawarta na czas nieoznaczony może być wypowiedziana w każdym czasie, z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego.
3. Sprzedawca uprawniony jest do wypowiedzenia Umowy ze skutkiem natychmiastowym, tj. bez zachowania okresu wypowiedzenia, jeśli Klient w sposób rażący narusza Umowę i mimo wezwania przez Sprzedawcę do zaprzestania naruszeń lub  usunięcia ich skutków w terminie odpowiednim (nie krótszym niż 7 dni) nie wykonuje wezwania lub wykonuje je w sposób nienależyty. Rażące  naruszenia Umowy to m.in., choć niewyłącznie:
1) podejmowanie działań prowadzących do uniemożliwienia lub utrudnienia korzystania z Portalu i/lub Systemu;

2) naruszenie prawnie chronionych interesów podmiotów trzecich, w szczególności ich praw autorskich, praw własności przemysłowej, dóbr osobistych lub praw do oznaczeń przedsiębiorstwa lub firm;

3) naruszenie prawnie chronionych interesów Sprzedawcy, w szczególności jego praw autorskich, praw własności przemysłowej, dóbr osobistych lub praw do oznaczeń przedsiębiorstwa lub firm;

4. Klient jest uprawniony do wypowiedzenia Umowy w przypadku zmiany Regulaminu i zmiany Cennika, na zasadach określonych w Regulaminie.


§ 12. Prawa własności intelektualnej

1. Zarówno Portal jak i System LabJet zawierają treści chronione prawem własności intelektualnej. 
2. Wszystkie treści publikowane na Portalu, w tym grafiki, publikacje, logotypy i znaki towarowe, są chronione prawami autorskimi Administratora lub podmiotów, z którymi Administrator zawarł stosowne umowy. Kopiowanie, modyfikowanie, rozpowszechnianie, pobieranie, przekazywanie, sprzedawanie lub inne wykorzystywanie tych treści w całości lub w części bez uprzedniej zgody Administratora jest zabronione. 
3. Sprzedawca udziela Klientowi ograniczonego, niewyłącznego, ograniczonego czasowo i terytorialnie prawa do korzystania z Systemu LabJet (zwanego dalej „Licencją”). Licencja ta pozwala na korzystanie z Systemu LabJet zgodnie z jego przeznaczeniem, na zasadach określonych w Regulaminie, Instrukcjach i Cennikach, które stanowią integralną część Regulaminu oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Klient nie może udzielać sublicencji na korzystanie z Systemu LabJet.
4. Klient nie jest uprawniony do jakiegokolwiek modyfikowania Portalu i/lub Systemu, jego opracowywania, tłumaczenia lub uzupełnienia.
5. Zabrania się dekompilowania, odtwarzania, tłumaczenia, opracowywania i modyfikowania kodu źródłowego Portalu i/lub Systemu oraz podejmowania jakiegokolwiek innego działania mogącego  prowadzić do przełamania kodu źródłowego Portalu i/lub Systemu.
6. Klient nie może usuwać, modyfikować ani zakrywać jakichkolwiek oznaczeń (takich jak np. znaki towarowe, loga), które są wykorzystywane w ramach Usługi.

§ 13. Cesja praw

1. Klient nie jest uprawniony do przeniesienia całości praw i obowiązków wynikających z zawartej Umowy na podmiot trzeci (cesja Umowy), ani do przelewu wierzytelności wynikających z Umowy (np. roszczeń w ramach odpowiedzialności kontraktowej) lub pozostających z nią w jakimkolwiek związku (np. roszczeń w ramach odpowiedzialności deliktowej), bez uprzedniej i wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności zgody Sprzedawcy.
2. Przeniesienie praw i obowiązków wynikających z Umowy przez Sprzedawcę na inny podmiot nie wymaga zgody Klienta, a wyłącznie zawiadomienia Klienta o takim przeniesieniu.


§ 14. Postanowienia końcowe

1. Regulamin może ulec zmianie. Administrator zobowiązuje się do informowania Klientów o wszelkich zmianach w Regulaminie poprzez umieszczanie stosownych informacji na Portalu. W ciągu 14 dni od zawiadomienia o zmianie Regulaminu Klient może złożyć oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy.
2. Sprzedawca może podpisać z Klientem indywidualną Umowę, która określa zasady korzystania z Systemu LabJet. W przypadku gdy postanowienia Umowy i Regulaminu są sprzeczne, pierwszeństwo mają postanowienia Umowy. 
3. Zmiany Regulaminu nie dotyczą Usług zamówionych przed ich wprowadzeniem. Usługi te będą realizowane na podstawie Regulaminu obowiązującego w dniu złożenia zamówienia. 
Jeżeli którekolwiek z postanowień z Regulaminu okaże się nieważne lub nieskuteczne, nie będzie to miało żadnego wpływu na ważność lub skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu.
4. Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności (https://www.labjet.pl/privacy/).
5. Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów związanych z wykonywaniem Umowy jest sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
6. Do spraw nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się przepisy prawa polskiego.